Follow:

Leapșa călătoare

Primită de la Andera, căreia îi mulțumesc pentru nominalizare. Sper să nu vă plictisesc pentru că nu sunt un suflet așa perindat prin foarte multe locuri, chiar dacă mi-ar place să călătoresc des.

Așadar, întrebările:

1.      Ce locuri noi vreți să vizitați în 2014?

Mi-ar place să merg în Hunedoara,Baia Mare sau Cluj Napoca. Hunedoara este orașul în care m-am născut și pe care n-am apucat să-l vizitez. Celelalte două le-am ales pentru că am persoane dragi mie care fie locuiesc acolo, fie sunt la studii. Da… Nu prea mă identific cu statutul de „turist”.

2.      Ce locuri în care ați mai fost aveți pe lista de vacanță?

București. Mda, nu-i tocmai destinația de vis pentru o vacanță, dar este pe lista mea. Eu îmi petrec vacanțele calm, acasă, pentru a nu mă buluci împreună cu restul oamenilor grăbiți să se „relaxeze” și care de obicei pleacă mai obosiți decât au venit. Îmi aleg cu grijă destinațiile, în funcție de dorințe. Am fost în București, nu doar odată, însă de data aceasta merg pentru relaxare, nu legat de slujbă. Atunci acesta a fost unul din motive pentru care nu prea am avut timp să vizitez locuri mai multe în capitală. Ca oraș nu sunt încântată de el, însă îmi place că au o varietate de magazine (Ikea de ex. sau Jysk) care la noi în Craiova nu există…

Sighișoara sau Băile Herculane. Ultima dată când am mers la Sighișoara era iarnă, anotimp care nu prea îmi priește. Sper să revăd Sighișoara vara, dacă se poate să prind iar Festivalul Medieval, ar fi minunat. Ultima dată când am făcut asta eram în școala generală. A fost cadoul meu pentru că am luat la liceul dorit, vizitând câteva orașe și rudele pe care le aveam acolo.

3.      Dacă ar fi să recomandați cuiva o destinație de vacanță externă și una internă, care ar fi acelea?

Intern, cred că aș recomanda Sibiu, Brașov sau Timișoara. Brașov nu doar pentru Castelul Bran și Biserica Neagră, ci și împrejurimile, arhitectura sau magazinele. Încă odată revin la faptul că atunci când vizitez un oraș îmi place să găsesc magazine pentru a cumpăra suveniruri, librării și desigur, de ce nu, să cumpăr lucruri utile, haine, etc, în special dacă sunt la un preț mai bun decât la mine în oraș. Craiova este un oraș imbecil din punctul acesta de vedere. N-au un magazin cu suveniruri, să zicem miniaturi cu statuia lui Mihai Viteazul, aflată în centrul orașului. Să nu mai vorbesc de librării, care la noi sunt echivalente cu a ține rechizite în ele și acelea de calitate îndoielnică.

Recomand Sibiul nu doar pentru arhitectura și faima sa de Oraș Medieval. Au o librărie Humanitas încăpătoare.

Timișoara pentru că este un oraș aflat la graniță și se simt influențele. Apoi arhitectural este superb și n-am nici o îndoială că oferă atracții turistice pentru orice buzunar.

Extern n-am ce recomanda. Încă n-am ajuns în afara țării, sper să se întâmple în curând și acest lucru. Nu am trecut asta la lucruri de făcut pe 2014, banii sunt desigur motivul principal.

Dar ca locuri pe care vreau să le văd sunt Moldova, Chișinău, Bulgaria, Caliacra și Balcic poate chiar Sofia. De Bulgaria mă leagă străbunicii mei, care au locuit acolo înainte de toate întâmplările cu Cadrilaterul. Budapesta, Ungaria, pentru că îmi plac vecinii noștri unguri și Serbia. Germania și Austria. Să nu uit, Rusia. Mie îmi place Rusia, mi-ar place chiar să învăț limba rusă. Chiar dacă străbunicul meu a fost prizonier de război în Siberia, am o afinitate pentru ruși. Poate pentru că poveștile din copilăria mea au fost nu cele românești, ci cele rusești… PoveștiFermecate Rusești a fost cartea mea preferată pe atunci.

Nu mă văd perindându-mă foarte curând prin Italia sau Franța. Aștept să-și scoată prăjina din cur, apoi mă mai gândesc dacă merită să le bag bani în vistierie.

Oke, cam astea sunt răspunsurile mele. Mai departe vor primi Leapșa călătoare: Ayase, Zircon, Kinga, CARMEN (abia aștept să citesc!)

Comments

comments

Related:

Previous Post Next Post

5 Comments

• Reply Ayase

Te aștept prin Cluj, sunt sigură că îți va plăcea orașul. Cât despre magazine, sunt destule și frumoase, să nu mai zic că sunt si accesibile. Mai puțin Cărturești, dar Cărturești e altceva și aș cumpăra tot ce îmi place de acolo dacă aș putea.

Hugs and wuvs! >:D< :* :* :* :* :*

20 ianuarie 2014 at 21:49
  • Reply Ayase

Mulțumesc pentru nominalizare, scriu leapșa acum. <3 :* :*

20 ianuarie 2014 at 21:50
  • Reply CARMEN

am sa raspund acestor 3 întrebari… în weekend.
    Pâna atunci, mi-as permite sa-ti dau un sfat, asa ca între prietene… Daca nu prea ai calatorit si nu ai avut parte de un concediu adevarat pâna acum (ceea ce recunosti si tu si deasemenea se întelege foarte clar din felul in care ai raspuns la intrebari), atunci te rog, nu judeca locurile si oamenii dupa aparente! Atunci când doresti sa vezi lucruri frumoase, le vezu cu ochii sufletuuil si le gasesti într-adevar pe cele mai frumoase. Trebuie doar sa-ti doresti!
    Esti tânara si ai timp muuuuuult sa-ti împlinesti visele, sa calatoresti, sa descoperi locuri noi si sa inveti lucruri frumoase, asa cum scrii în profilul google+
    Îmi permit sa-ti spun lucrurile acestea, pentru ca fiicele mele sunt aproximativ de vârsta ta 😉 si sper ca întelegi intentia mea buna…
    Atunci cand pleci intr-un oras in care nu ai mai fost, citeste pe internet un pic despre istoria si arhitectura locului, despre amanuntele care-l fac deosebit – doar asa vei putea sa te orientezi usor si sa petreci cele mai frumoase clipe. Tura prin magazine las-o la voia întâmplarii si nu face din cumparaturi un scop pentru concediu… Cauta muzeele, târgurile, cofetariile cu specific, restaurantele cu mâncare traditionala locului, încearca sa întelegi obiceiurile bastinasilor – doar asa vei reusi sa realizezi o punte de legatura cu locul în care îti petreci cateva zile de vacanta. Se pot face atâtea excursii frumoase, în timp scurt si cu bani putini. Crede-ma! 🙂
    te pup. O seara cat mai agreabila!

21 ianuarie 2014 at 22:13
  • Reply Xaara Novack

Carmen, multumesc mult pt sfat! Normal ca sunt de acord cu ceea ce spui.

Sigur, nu am calatorit in afara tarii, dar am fost in concedii. Doar ca n-am luat amanuntele astea sa le detaliez, am avut parte de momente relaxante si am descoperit locuri superbe, chiar daca au fost la noi in tara.

Imi pare rau daca am parut superficiala sau daca nu m-am facut inteleasa prin ceea ce am vrut sa spun. Cand ma duc undeva nu dau iama in mall-uri sa-mi cumpar haine, bijuterii sau mai stiu eu ce.

Fac fix ce ai mentionat tu, merg in targurile locale, mananc mancarea traditionala, vizitez locurile specifice si cunoscute si muzeele. Apoi ma duc si prin magazine, de obicei sunt asezate toate in centrele oraselor, astfel nu-i greu de mers prin toate.

Insa oricat de mult mi-ar place sa ma cufund in trecutul unei tari, eu ador istoria Frantei si cunosc importanta Italiei in special in privinta artei, nu ma plimb in trecut cand voi vizita locurile acelea. Prezentul politico- istoric si faptul ca romanii sunt din ce in ce mai discriminati in aceste locuri ma face sa aman orice intentie.
    Asta nu inseamna ca intr-o zi nu voi merge sa vad castelul DeBussy sau sa ma plimb cu gondola prin Venetia. Cand eram mai mica visam foarte des acele strazi inundate, fara gondole, doar canalele stramte si acele balcoane clasice, foarte romantice.

Te pup si eu. Abia astept sa citesc leapsa ta! 😀